Printed fromchabad.odessa.ua
ב"ה

Піст 17 тамуза

Пятница, 15. Июль, 2022 - 10:40

 

 Без названия.jpg

ЄВРЕЙСЬКІ ІНСТРУКЦІЇ

 

ПАРА СЛОВ ПРО ТРИ ТИЖНІ

Починаючи з 17 тамузу (цього року 16 липня) та по 9 ава (цього року 6 серпня) настає сумний період «драй вохн» (дослівно «три тижні» на ідиш)) — три тижні, протягом яких євреї сумують за зруйнованими Першому та Другому Храмам та нашому вигнанню. У ці дні не прийнято влаштовувати (точніше: прийнято НЕ ВЛАШТОВУВАТИ) галасливих і веселих зборів. Звичайно, якщо у вас народилася дитина, це обов'язково потрібно відсвяткувати, але всі інші події — День захисту комах або скажімо, 9-та річниця захисту кандидатської дисертації, цілком можуть зачекати. Або, в крайньому випадку, все це має бути без демонстрації широкої душі з биттям посуду та хорами циган.

 

Період драй вохн також називається «бейн Гамцорим» («між тіснин» гебрейською) тому що цей час вважається найбільш несприятливим для євреїв. Мудреці всіляко рекомендують не робити в ці дні якихось серйозних справ, особливо якщо їхній успіх зовсім не очевидний. Це не означає, що будь-яке починання автоматично завершиться невдачею, ні, все може обернутися цілком благополучно, але не дивуйтеся, якщо для досягнення результату доведеться докласти забагато більше зусиль, ніж в інші дні. Втім, коли євреям буває легко?

 

Протягом цих трьох тижнів не прийнято говорити благословення «Шеґехійону» (його вимовляють тоді, коли пробують перший раз на рік плід нового врожаю або купують нові речі), тож бажано зробити покупки заздалегідь. Якщо щось необхідно купити саме в цей час, то річ купують, але не вдягають до 10 ава.

 

Аналогічно з їжею. Або потрібно встигнути до 17 липня (бо 16 липня - субота і всі траурні обмеження не діють, а пост переноситься наступного дня) спробувати вперше бажаний плід, або дочекатися закінчення трьох тижнів.

І наостанок ... У драй вохн не стрижуться, так що слід зробити це заздалегідь або запастися терпінням - скільки там тих трьох тижнів. Крім того, написано, що в ці дні «не миються та не стирають речі». Звучить жахливо, але на щастя, юдаїзм набагато складніше, ніж ми про нього думаємо, так що дана фраза означає наступне: «якщо у вас є річ, яку ви носитимете і її потрібно носити — прайте. Але влаштовувати прання зимово-весняної колекції байкових сорочок у ці дні не варто. Сорочки зачекають. Те саме і з миттям. Якщо ви забруднились — мийтеся, купайтеся, хлюпайтеся... Але залізти в гарячу ванну не для того, щоб помитися, а щоб розслабитися і отримати задоволення — не можна. Чи не зараз час, щоб отримувати задоволення».

 

ЩО ТАКЕ «ПІСТ»

 

Насамперед слід запам'ятати — на відміну більшості інших релігій у євреїв пости припускають абсолютний відмову від будь-якої їжі і пиття. Правда, на щастя (і на відміну від усіх інших релігій), пости у нас тривають не більше доби (а найчастіше просто світлий час доби) тому не такий страшний піст, як його уявляє голодний шлунок.

 

Загалом у євреїв налічується п'ять обов'язкових постів, з яких один — Йом Кіпур заповіданий Торою, а інші призначені мудрецями на згадку про сумні події єврейської історії.

 

Усі пости, за винятком Йом Кіпура та посту 9 ава, тривають від ранкової зорі і до виходу зірок, так що ввечері та вночі у ці дні можна їсти (якщо ви ще не лягали спати). Той, хто ліг спати і прокинувся до світанку, їсти вже не може — для нього почався піст, хоча... той, хто, лягаючи спати, заздалегідь вирішує прокинутися до світанку, щоб поїсти, має таку нагоду. Більше того, якщо ви звикли пити воду відразу ж після пробудження, то в день посту, вставши до зорі, можете пити, навіть якщо не збирався робити цього спеціально.

 

У дні постів, що продовжуються лише в денний час (зокрема, 17 тамузу), дозволено вмиватися, умащуватися та носити шкіряне взуття. Але в ці дні забороняється полоскати рот водою, а також брати в рот будь-яку їжу навіть для того, щоб спробувати її на смак і виплюнути.

 

Хворі (навіть безпечно), вагітні та годуючі жінки, яким важко постити, а також діти звільнені від обов'язку постити в цей день (тут йдеться про піст 17 тамузу. Про решту постів говоритимемо в кожному випадку окремо). Але ці люди не повинні їсти на очах у всіх, і ласувати делікатесами (загалом не повинні такого дня їсти заради задоволення). Їм слід обмежитися простою їжею, корисною для їхнього здоров'я. Це саме стосується і дітей. Вони повинні сумувати про руйнування Храму разом із дорослими, незважаючи на те, що не беруть участь у пості.

 

Наші мудреці кажуть: «Слово тааніт («пост») – після перестановки двох букв перетворюється на «тет ані» – «віддай бідняку». Це означає, що на постах не заощаджують – все, що було «зекономлено» цього дня, віддають біднякам. Найкраще безпосередньо розділити між ними продукти, але якщо це неможливо, їх викуповують, і виручені гроші жертвують на виконання якоїсь заповіді.

 

Коли прийде Мошіах (і храм буде відновлено), то пости, встановлені на згадку про руйнування храму, будуть скасовані.

 

Цього року в Одесі піст 17 тамузу розпочнеться 17 липня у 03:05 та завершиться у 21:22

Комментарии: Піст 17 тамуза
Нет добавленных комментариев