Printed fromchabad.odessa.ua
ב"ה

НАШІ ДАТИ

Воскресенье, 21. Январь, 2024 - 7:23

Календарь.jpg

12 швата 5391 року (15 січня 1631 року) - Йорцайт (річниця з дня відходу з цього світу) раббі Хаїма Капусі.

Раббі Хаїм Баал-Нес (Чудотворець) був одним із найвідоміших єгипетських рабинів, посвячених у таємниці Тори і Каббали.

Раббі Хаїм був даяном (суддею) єврейської громади і одного разу один із клієнтів оголосив його хабарником.

- Якщо він брав хабар, - заявив ображений чоловік, - то нехай він осліпне. І справді через короткий час раббі Хаїм осліп! Його недруг тріумфував, запевняючи всіх, що це прямий доказ нечесності судді (у Торі сказано, що "хабар засліплює очі мудрих").

Почувши ці звинувачення, раббі Хаїм зібрав громаду і звернувся до Всевишнього з проханням: "Якщо я справді винен, то залиш мене сліпим до кінця його днів, але, якщо я не брав хабарів, то нехай до мене повернеться зір". І сталося диво - на очах у всіх до даяна повернувся зір, тож присутнім довелося просити в нього вибачення за необґрунтовані підозри.

 

13 швата 5702 року (31 січня 1942 року) - Йорцайт (річниця з дня відходу з цього світу) ребецн Стерни-Сари.

Вона була дружиною п'ятого Любавицького ребе раббі Шолома-Дов-Бера і матір'ю шостого Любавицького ребе раббі Йосефа-Іцхака (ребе Раяц).

На її долю випало чимало випробувань: під час Першої Світової війни її сім'ї довелося тікати з Любавичів до Ростова, де чоловік покинув цей світ. У 1927 році вона була свідком арешту чекістами сина. Після його звільнення вона разом із ним покинула СРСР і пережила поневіряння Європою, бомбардування Варшави, переслідування нацистів. У 1940 році ребецн прибула до США і через два роки покинула цей світ.

 

14 швата 5515 року (9 лютого 1755 року) - Йорцайт (річниця відходу з цього світу) раббі Яакова-Йеѓошуа бен Цві-Ѓірша Фалька Каца.

Раббі Яаков Фальк був рабином Лемберга (Львова), Берліна, Франкфурта-на-Майні, де очолював франкфуртську єшиву. У єврейському світі він відомий під ім'ям Пней Йеѓошуа за ім'ям своєї головної книги.

Похований раббі Яаков у Франкфурті-на-Майні.

 

14 швата 5743 року (28 січня 1983 року) - Йорцайт (річниця відходу з цього світу) раббі Ар'є Каплана.

Раббі Ар'є народився 1935 року в Нью-Йорку і навчався в знаменитій єшиві "Мир" (спочатку в нью-йоркському відділенні, а потім в Єрусалимі, де й отримав рабинське звання). Крім цього, у нього був магістерський ступінь із фізики, і його навіть занесли до збірки "Хто є хто у фізиці"...

За своє недовге, але яскраве життя раббі Ар'є Каплан написав понад 60 книжок, до того ж багато з них стали помітним явищем у сучасній єврейській філософії. Нинішній сплеск інтересу до Каббали значною мірою був спричинений його працями - як ґрунтовними перекладами маловідомих кабалістичних творів, так і його власними чудовими книжками (водночас слід зазначити, що рабі Ар'є не має жодного відношення до модних "популяризаторів" Каббали на кшталт Лайтмана або Берга).

 

15 швата 5612 року (5 лютого 1852 року) - Йорцайт (річниця відходу з цього світу) раббі Нехем'ї з Дубрівни.

Раббі Нехем'я народився також 15 швата 5548 (1788) року і був зятем раббі Хаїма-Авраѓама, сина Алтер ребе. Він був учнем Алтер ребе, одним із найбільших хасидів Мітелер ребе і напарником у навчанні для третього Любавицького ребе раббі Менахема-Мендела (ребе Цемах Цедек). Раббі Нехем'я був видатним мудрецем (гаоном), автором книжки "Диврей Нехем'я", проте він не бажав використовувати Тору "як мотику" (тобто здобувати за її допомогою прожиток) і заробляв на життя виготовленням талесів.

 

15 швата 5620 року (24 січня 1788 року) - Початок написання сувою Тори, присвяченого народженню п'ятого Любавицького ребе раббі Шолома-Дов-Бера.

10 кислева того року ребецн Рівка побачила уві сні свою матір, ребецн Шейну, і свого діда, Мітелер ребе (другого Любавицького ребе, рабі Дов-Бера), які звеліли написати сувій Тори, щоб народився добрий син, а дід попросив назвати дитину його ім'ям. Ребецн Рівка розповіла про свій сон чоловікові, раббі Шмуелю (майбутній четвертий Любавицький ребе, ребе Маѓараш) і вони вирішили написати сувій Тори.

Початок роботи довелося відкласти: ребе Маѓараш хотів, щоб сойфер (переписувач Тори) використовував для сувою клаф (пергамент) найвищого рівня кошерності, але дістати його було нелегко. Коли ж це було зроблено, батько ребе Маѓараша, третій Любавчіескій ребе Цемах Цедек (рабі Менахем-Мендл) велів, щоб сувій писали без зайвої уваги, лише в присутності його синів. Написання сувою було завершено 14 хешвана наступного року, в кімнаті ребе Цемах Цедека

Народженого хлопчика назвали Шолом-Дов-Бер і, згодом, він очолив Хабад, ставши п'ятим за рахунком Любавицьким ребе (ребе Рашаб).

 

15 швата 5700 року (25 січня 1940 року) - Раббі Леві-Іцхак, батько Ребе, вийшов із в'язниці і був відправлений на заслання в селище Чилі.

Протягом місяця раббі Леві-Іцхак їхав у "столипінському" вагоні з катеринославської в'язниці до Алма-Ати, причому ні виснажлива дорога, ні переповнені вагони з нелюдськими умовами не заважали раббі Леві-Іцхаку так, як відсутність води для ранкового обмивання рук (11 днів води не вистачало навіть для пиття, але раббі Лейві-Іцхок, який не поступався жодною деталлю єврейського закону, навіть перебуваючи в такому важкому становищі, використовував цю воду лише для миття рук).

15 швата поїзд досяг кінцевої станції і після 10 місяців в'язниці, раббі Леві-Іцхак вперше відчув себе людиною. Однак одразу ж після прибуття на місце їх відправили у віддалені райони Казахстану, де їм належало тягнути роки заслання. Раббі Леві-Іцхака відправили в найбільш віддалене місце - селище Чилі.

 

16 швата 5629 року (29 січня 1869 року) - Йорцайт (річниця відходу з цього світу) раббі Боруха-Шолома.

Раббі Борух-Шолом (Рабаш) був первістком третього Любавицького ребе Цемах Цедека. Після відходу з цього світу ребе Цемах Цедека, хасиди не зуміли знайти гідного лідера і розкололися на кілька гілок, які очолили сини ребе Цемах Цедека, що оселилися в Кописі, Лядах, Ніжині, Овручі.

Старший син ребе Цемах Цедека, раббі Барух Шолом, єдиний з усіх синів залишився в Любавичах, і він же, єдиний, хто не створив свою особливу гілку в Хабаді. Раббі Рабаш вирізнявся незвичайною скромністю, намагався ні за поведінкою, ні за становищем нічим не виділятися і вперто не хотів очолювати хасидський рух. Його нащадки були рабинами в різних населених пунктах Російської імперії, а його правнуком по чоловічій лінії був наш Ребе Менахем-Мендл Шнеерсон.

 

Комментарии: НАШІ ДАТИ
Нет добавленных комментариев